Ik wilde alleen maar doorlezen om te weten hoe het zou eindigen

Heksenvloek is het vervolg op Toverslag. In het vorige boek ontdekt Ramya dat ze een bijzondere gave heeft. Ramya kan door de schijn heen kijken.

Ramya is bij haar oma met haar tantes, neef en haar moeder. Daar blijft ze slapen omdat Portia waarschijnlijk iets gaat doen. Portia is een sirene, zij kan met haar stem mensen allemaal dingen laten doen.
Ramya ontdekt weer heel veel. Zoals een draak die in het meer zit (Monster van lochness), iemand die in planten kan veranderen en nog veel meer bijzondere wezens en mensen.

Portia krijgt heel veel macht in Edinburgh. Ze sluit allemaal mensen op om een soort leger te vormen, alleen maar omdat ze heel machtig wil worden.
Ramya denkt dat ze hier wel wat tegen kan doen. Dat levert grote problemen op…. Van leven en dood!

Ramya vind ik heel stoer, haar gave ontwikkeld zich steeds meer. Natuurlijk blijft Ramya heel bijdehand. Ramya denkt dat alles om haar draait, dat vind ik wel erg grappig.
Het is een heel spannend boek. Er zijn meerdere gevechten in kamers. Ik wilde echt alleen maar door lezen, om te weten hoe het zou eindigen. Helaas is het verhaal nu wel echt helemaal afgerond. Toch hoop ik dat er nog een deel 3 komt. Ik vind dit echt een hele leuke, spannende en mysterieuze boeken.

- Noa, 10 jaar-

Leeftijdsindicatie 12+. Ook interessant voor sterke jongere lezers die houden van een uitdagend en spannend boek.

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)