Je leeft mee met de personages, voelt hun angst en kijkt zelf achter ramen en deuren

Jo Spain - niet meer terug

Rosé verast Luke door hem op te halen van zijn werk en op een spontane huwelijksreis te gaan naar een tropisch eiland. Als de vakantie er bijna op zit en ze terug moeten keren naar huis, blijkt dat Rosé niet zonder reden deze spontane huwelijksreis heeft geboekt. Ze wil niet meer terug naar huis, er is iets vreselijks gebeurd. Luke wil Rosé kost wat het kost helpen.

Luke schakelt een ex van hem in, Mickey. Mickey helpt vrouwen weg te gaan bij hun gewelddadige partner. Hierdoor heeft ze veel contacten en kan ze ook goed helpen in deze situatie met Rosé. Mickey besluit om naar het tropisch eiland te komen waar Rosé en Luke verblijven.

“Ik ga niet naar huis met mannen, punt uit!
Het is niet veilig.
Ik ben niet veilig. Je wilt niet bij mij in de buurt zijn.”

Op het eiland proberen Luke en rosé onder te duiken. Maar ze zijn zo vreselijk angstig en achterdochtig. Luke besluit noodmaatregelen te nemen. Tot dat het noodlot toeslaat…..

In het boek lees je meerdere tijdlijnen de huidige en hoe Rosé en Luke elkaar hebben leren kennen. Je wordt direct volledig in het boek gezogen. Je leeft mee met de personages voelt hun angst en kijkt zelf achter deuren en ramen. Tot dat je te maken krijgt met een plottwist. Zo’n eentje die je niet ziet aankomen.

“Als ze dit zolang voor hem kan verbergen zonder dat hij er zelfs een vermoeden van had… wat kan ze dan nog meer voor hem verbergen.”

Wat een zalig boek is dit. Het pakt je direct vanaf het begin. Het leest vlot door en je wilt maar weten hoe het afloopt. Je leest dan ook vol spanning, angst, veel geheimen en vol misleiding. Met elk personages leef je op een gegeven moment wel even mee. Een zoektocht naar waarheidsvinding.
Het boek kan op verschillende manieren eindigen. Ik twijfel of de auteur voor het best mogelijke einde heeft gekozen. Eén ding is zeker, er blijven geen vragen meer over.

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)