Wraak

Na het lezen van het bloedstollende 24uur was ik heel erg benieuwd naar 48uur.
Het boek is als stand alone te lezen maar ik raad het toch af omdat het fijner is als je de achtergrond weet van Claire.

Claire leeft nog steeds in doodsangst nadat ze de 24uur heeft overleefd. Claire heeft last van nachtmerries en denkt frequent dat ze weer achtervolgt wordt.

Die angst lijkt niet geheel onterecht. Gideon van Wijk, de vader van de 2 broers die Claire 24uur hebben achtervolgt, wil wraak! Wraak niet alleen op Claire maar op iedereen die Claire heeft geholpen bij haar vlucht.

Net op het moment dat Claire weer probeert haar leven op te pakken. Krijgt ze een vreemd bericht van haar goede vriend Xavi en lijkt er opnieuw een jacht te zijn begonnen.

Een vervolg op een goed boek is altijd spannend. Moet je juist wel of geen hoge verwachtingen hebben. Ik was in ieder geval zeer nieuwsgierig. Toch gaat mijn voorkeur uit naar 24uur. Ondanks dat 48uur een fijn en spannend boek is, is het minder verrassend en vond ik het wat ver gezocht. Waar 24uur juist zo gruwelijk realistisch was.
Desalniettemin heeft Marcel een fijne schrijfstijl, wat veel jongeren zal aanspreken. Het woord gebruik is eenvoudig, afgewisseld met wat Engelse woorden en zinnen. Sluit het helemaal aan bij de jongere generatie. Extra tof is de playlist die Marcel heeft gemaakt bij die boek, te beluisteren via spotify. Voor een extra dimensie tijdens het lezen.

Ondanks dat het boek makkelijk te lezen is en het daardoor voor jongere tieners geschikt lijkt. Wil ik wel meegeven dat er heftige situaties in voorkomen, zoals ernstige trauma’s maar ook poging tot zelfdoding, Hou hier rekening mee.

Meer recensies van Melissa | Moeder en dochters lezen