Op naar deel 2 van dit leuke recherche duo

Amber rechercheur forensische opsporing wordt geroepen bij een overlijden van een man, 40 jaar. Zijn vrouw heeft hem dood aangetroffen in bed. Het betreft Hugo een CEO van een groot vastgoedbedrijf.

Hugo zijn overlijden roept al snel vragen op bij de politie. Zowel zijn relatie met zijn vrouw als op het werk is het allemaal niet zo rozengeur en maneschijn als het deed voorkomen. Illegale activiteiten en affaires lijken de boven toon te voeren.

Amber een leuke net opgeleide rechercheur struggled met het net moeder zijn en carrière willen maken. Ze werkt samen met John een leuk duo waar je graag meer over wil lezen. Naast het recherche duo speelt ook Louise van het vastgoedbedrijf een grote rol. Naast haar persoonlijke relatie met Hugo gedraagt ze zich ook een beetje als een Miss Marple.

Ik had nog niet eerder een boek van Julliene gelezen. Ze heeft een fijne en toegankelijke schrijfstijl, je vliegt door de bladzijdes heen. Je merkt dat er goed en gedegen onderzoek is verricht als het gaat om forensische opsporing.
Je wordt meegenomen in de hoofden van de personages. Af en toe haalde de mijmeringen wel wat vaart uit het verhaal. Een tijd lang dacht ik dat we te maken hadden met een voor de hand liggende afloop maar niets is wat het lijkt!! Erg goed gedaan.

Aan de hand van de titel Koel Water had ik vooraf een hele andere invulling gegeven wat voor betekenis het zou kunnen hebben. Kortom een heerlijk originele vermakelijke thriller. Ik was dan ook erg blij om te lezen dat er een deel 2 komt van dit leuke recherche duo.

Meer recensies van Melissa | Moeder en dochters lezen