Spannende thriller die verdieping brengt in Hunters verleden

Merel Kuitert 30 augustus 2024 Boekverkoper
Ik heb niet veel vrienden die graag lezen, maar gelukkig voor mij is Mauri daar wel eentje van! Samen lezen we heel soms thrillers en fantasyboeken. Nu ik De Beste Vriend van HarperCollins mocht ontvangen, maar alleen als e-book, dacht ik meteen aan hem. Hij heeft dan ook het boek voor me gelezen en me tussendoor op de hoogte gehouden van zijn bevindingen. Vandaag lees je zijn recensie!

Na een bizar auto-ongeluk op het platteland van Wyoming doet de politie een gruwelijke vondst in een kofferbak. De bestuurder zwijgt in alle talen, totdat hij uiteindelijk één naam noemt: die van Robert Hunter…
De zaak wordt overgedragen aan de FBI, die de hulp inroept van rechercheur Robert Hunter. Wanneer Hunter de verdachte verhoort, komen er al snel geheimen boven water. Langzaam maar zeker wordt de ware identiteit van een meedogenloze moordenaar onthuld, iemand die zo ongrijpbaar is dat niemand ook maar enig idee had dat hij bestond. Tot nu…

De Beste Vriend, het zesde deel in de Robert Hunter-serie, biedt een fascinerende inkijk in het verleden van het hoofdpersonage. Waar eerdere boeken zich vooral richtten op het oplossen van gruwelijke misdaden, geeft dit verhaal ons tevens een dieper begrip van wie Robert Hunter werkelijk is, door zijn verleden met zijn voormalige beste vriend te verkennen.

Carters kenmerkende schrijfstijl, met korte hoofdstukken die de spanning geleidelijk opbouwen, is ook hier weer aanwezig. Hoewel deze aanpak in het begin wat frustratie kan oproepen door de constante cliffhangers, verandert dit zodra je volledig in het verhaal gezogen wordt. Het hoge tempo zorgt ervoor dat je niet lang aan de rand van de klif blijft hangen.

De dialogen zijn realistisch en voelen natuurlijk aan, wat bijdraagt aan de geloofwaardigheid van de personages. Bovendien weet Carter de sfeer rondom de gruweldaden van Robert’s voormalige beste vriend meesterlijk neer te zetten, waardoor je als lezer de spanning bijna fysiek kunt voelen.

Wat dit boek extra toegankelijk maakt, is dat je de voorgaande delen niet hoeft te hebben gelezen om dit verhaal te begrijpen en ervan te genieten. De Beste Vriend is een waardige toevoeging aan de Robert Hunter-serie en een aanrader voor zowel trouwe fans als nieuwe lezers.

Meer recensies van Merel Kuitert