Een Betoverend Avontuur voor Hondenliefhebbers.

Mery Todde 16 juli 2024
Ellis in Hondenland van Kelly Bervoets is een charmant en leerzaam boek dat zowel jonge lezers als volwassenen zal betoveren. Dit omkeerbare 2-in-1 verhalenboek, met de verhalen Hondenland, daar bij het paarse strand en Chillen in plaats van gillen, biedt een unieke en interactieve leeservaring die zowel vermaakt als onderwijst.

Hondenland, daar bij het paarse strand.

In Hondenland, daar bij het paarse strand volgt de lezer Ellis op een spannend avontuur naar een magische plek vol honden. De levendige beschrijvingen van het paarse strand en de charmante viervoeters maken dit verhaal meteen boeiend. Bervoets slaagt erin een wereld te scheppen waarin honden en mensen op een harmonieuze manier samenleven, en de lezer wordt aangemoedigd om na te denken over de manier waarop wij met onze huisdieren omgaan.

Chillen in plaats van gillen.

Het tweede verhaal, Chillen in plaats van gillen, legt de nadruk op de communicatie tussen mens en hond. Dit deel is bijzonder leerzaam, omdat het de taal van honden op een toegankelijke manier uitlegt. Door middel van spannende avonturen en leuke anekdotes leert Ellis, en daarmee de lezer, hoe je respectvol en gepast met honden omgaat. Dit maakt het boek niet alleen vermakelijk, maar ook educatief waardevol.

Wat Ellis in Hondenland extra bijzonder maakt, zijn de toffe tekeningen en de talrijke hondenweetjes die door het boek heen zijn verweven. De illustraties brengen de verhalen tot leven en maken het boek visueel aantrekkelijk voor jongere lezers. De weetjes over honden bieden interessante informatie en tips voor zowel huidige als toekomstige hondenbezitters.

Kelly Bervoets heeft met Ellis in Hondenland een prachtig boek afgeleverd dat perfect is voor kinderen vanaf 9 jaar, maar ook voor volwassenen die van honden houden. Het boek is ideaal om voor te lezen, maar ook geschikt voor zelf lezen. De combinatie van spannende verhalen, educatieve elementen en prachtige illustraties zorgt ervoor dat dit boek een aanwinst is voor elke boekenkast.

Ellis in Hondenland is een vlot, spannend en super honds boek dat je niet wilt missen. Het leert je alles over de taal van honden en hoe je respectvol met deze viervoeters omgaat, terwijl je wordt meegenomen op avonturen die zowel hartverwarmend als opwindend zijn. Een absolute aanrader voor elke hondenliefhebber!

Meer recensies van Mery Todde