Discodip

MevrouwWillems 14 september 2024
Als ik jou was, hoe vaak zeggen we dat wel niet met goedbedoeld advies?

In dit boek ruilen Maudy en Wout twee weken van baan. Zij wordt makelaar en hij ijsverkoper. Een fijne enemies-to-lovers feelgood van Nederlandse bodem van Marijke Vos. ik heb stiekem ook wat geleerd over ijs maken, en de pistache-abrikozen-bastogne kruimels combinatie lijkt me hemels.

Wout is in het begin heerlijk bot (mijn auto is niet opgevoerd, dat heet chiptuning) en Maudy te lief voor de wereld. In de loop van het boek groeien ze gelukkig naar elkaar toe.

"Je kunt niet overal discodip overheen flikkeren en verwachten dat het leuk wordt."

De quote was echt mijn favoriet uit dit hele boek. Het gaat namelijk ook over het ontlopen van moeilijke situaties, dat doet iedereen. De knallende ruzies van onze twee hoofdpersonen zijn goed geschreven, lekker ontvlambaar.

Favoriete bijkarakters: Nazarine de vriendin/mede ijsverkoper met scherpe tong en Bram de makelaarsassistent die overal de lol van inziet.

Sommige boeken zijn als roggebrood: goed voor je, maar moeilijk door te komen. Dit boek was een heerlijk ijsje, met lokale producten, huisgemaakt met een beetje extra discodip.

Meer recensies van MevrouwWillems