Chocoladekoekje met karamel

MevrouwWillems 22 augustus 2024
Sommige boeken zijn als chocoladekoekjes: niet persé supergezond maar wel heel erg lekker. En als er dan nog een karamellaagje in zit? Heerlijk!

De karamelverrassing was de hoeveelheid Muse referenties. Centraal in dit boek is een concert van hen waar de hoofdpersonen naar toe gaan, maar ook door het boek heen zijn er talloze verwijzingen naar hun muziek. Heel fijn!

Ik vond het een schattig boek, met een hele nare ex. Red Flags everywhere. Zo mag Elif niet met mannelijke collega's praten en eigenlijk geen vrienden meer hebben. Ze besluit om toch vrij te breken en naar het Muse concert te gaan met haar collega Sander. Lang haar, koffieverslaafd, ICT. En ja, ze mag ook blijven slapen.

Wat er volgt is zoeken naar wat ze nou écht wil. Waar wordt ze gelukkig van? Met Sander heeft ze een goede klik, die voelde heel natuurlijk. En waar Elif in het begin (spoilers!) er van overtuigd is dat ze alleen vrienden zijn, zou ik meteen als een blok gevallen zijn voor Sander.

Zoek je dus een lekker chocoladekoekje om van te genieten? Dan raad ik zeker dit boek aan. Hou je van Muse en feelgood? Dan is dit bijna verplichte kost.

Meer recensies van MevrouwWillems