Winnende win-win

MevrouwWillems 20 april 2024
Als ik niet had geweten dat dit een debuut was, dan had ik het niet geraden. Ik heb er van genoten.

Effie werkt bij de Ikea, maar wil eigenlijk interieurontwerper worden. Haar relatie loopt op de klippen dus ze heeft geen huis meer.

Charlie heeft een klushuis gekocht, maar heeft twee linkerhanden. Het is net uit met zijn vriendin, dus wat nu?

Gelukkig is daar Imke met het veelkleurige haar. Zij stelt voor dat Effie bij Charlie gaat wonen en hem helpt met klussen als huur.

Charlie en Effie hebben daarvoor al een meet cute gehad: ze hebben elkaar op een bijzondere manier ontmoet. Leuk gedaan in dit boek: het wordt ook benoemd als meet cute, lekker meta.

Deze romance leest lekker weg. Het is grappig en er zijn veel speelse dialogen. Je weet al dat Effie en Charlie bij elkaar aan komen, de spanning er naar toe is heel fijn. Ze hebben overduidelijk chemie.

Er zitten leuke details in, zoals de Kane-obsessie van Effie en de familie-irritaties rondom de feestdagen en de douche die elke keer koud wordt.

Effie heeft een stel fijne vrienden die haar goed advies geven. Charlie lijkt daarentegen veel eenzamer.

Het boek had een stuk korter gekund als beide hoofdpersonen gewoon zouden uitspreken wat ze voelen, zodat er geen miscommunicaties ontstaan. Goed, dat kun je van veel feelgood boeken zeggen.

Ik had liever in plaats van miscommunicatie nog wat meer klusperikelen gelezen: Effie lijkt een supervrouw die alles aankan.

Ik raad dit boek zeker aan.

Meer recensies van MevrouwWillems