Wat een prachtig en motiverend verhaal

Michaela1981 06 juli 2024
Alles is goed in mijn wereld is een prachtig boek van Erik Kiekens. Heb je een droom die je van kinds af hebt maar twijfelt of je het wel zou doen? Lees dan zeker dit boek, wie weet krijg je die motivatie die je net nog nodig had.

Erik Kiekens is zelfstandige chemicus en werkt vooral aan projecten rond circulaire chemie en klimaat. Tijdens zijn studenten tijd leerde hij zeilen kocht zijn eerste boot in 1986. Inmiddels heeft hij al 40 jaar ervaring.

In 2017 besloot hij om zijn " jongens droom" waar te maken en vertrok met zijn boot Dr NO voor een reis rond de wereld. Tijdens deze reis schrijft hij dit verhaal maar onderzoekt hij ook welke factoren hem decennia lang tegen hielden om zijn droom te verwezenlijken en waarom hij toch uiteindelijk de stap kon zetten.
Dit avontuur is niet zomaar een avontuur. Het heeft de kijk op zichzelf, de liefde en de wereld definitief veranderd.

De auteur, Erik, neemt je mee tijdens zijn reis over de wereld. Zoveel mooie momenten op zee alsook op land, de bevolkingen, de avonturen, het leek alsof ik mee was op deze reis. Wat het nog mooier maakte zijn de foto's en de filmpjes die je kan terug vinden op zijn facebookpagina die vermeld staat in het boek.

Dank je om je reis op te schrijven zonder je emoties weg te laten. Dit alles zorgde ervoor dat ik kon wegdromen tijdens het lezen. Ben het in ieder geval met geel veel eens wat je hebt geschreven en zal je goede raad zeker ter harte nemen.

Meer recensies van Michaela1981