Prachtige internationale thriller.

Michaela1981 19 juli 2024
De Chisinau expres is weer zo een prachtige thriller van Benny Baudewijns. Je gaat op een internationale reis doorheen heel wat landen waar het niet zo eenvoudig is om te wonen en leven. Zeker als de onderwereld veel macht heeft.

De troepen van Putin hebben Oekraïne veroverd en staan brullend aan de Moldavische grenzen.

Sorin Dumitrescu, een Antwerpse boekhouder afkomstig uit Roemenië, zet een witwasoperatie op in Moldavië voor zijn dubieuze klanten. Hij komt echter in een oorlog tussen twee rivaliserende bendes terecht. Bovendien steken demonen uit zijn bewogen jeugd in Boekarest de kop op.
Dan breekt de ware hel los. Dumitrescu bevindt zich op het slechtst denkbare moment op de slechtst denkbare plek. Het wordt een ware helletocht om te ontkomen aan het drama, terwijl duivels uit het verleden hem blijven achtervolgen.
Kan hij ontsnappen uit deze nachtmerrie? Want ook in België sluit het net zich langzaam rond hem.

De auteur Benny weet je van begin af aan vast te houden in ongelooflijke spanning. De beschrijving van de personages alsook de plaatsen en alle gebeurtenissen komen zo reëel over, je kan je echt voorstellen hoe iedereen eruit ziet en hoe het eraan toe gaat.

Dit is het 2 de boek wat ik van Benny Baudewijns lees maar wauw wat een prachtverhalen. Het mooie vond ik dat zodra ik dacht: dit zal nu gebeuren er totaal iets anders gebeurde. Heerlijk als een auteur de plotwending op het juiste moment gebruikt. Ik kon het boek met veel moeite weg leggen.

Meer recensies van Michaela1981