Een roman die je laat nadenken

Michaela1981 22 juli 2024
Op weg naar de gouden zon is een roman van Mandy van Nobelen. Een prachtig verhaal over een spirituele reis maar ook verlies en vriendschappen.

Nadat Raja, die hoogzwanger is, haar kindje kwijtraakt komt aan haar onbezonnen leven een einde. Haar relatie is hiertegen niet bestand en tot overmaat van ramp raakt ze haar werk kwijt. Omdat ze ten einde raad is krijgt ze van haar moeder een reis naar Egypte om weer tot zichzelf te komen en haar verlies te verwerken. Nu ziet ze een kans om te weten te komen waarom zonnegod Ra destijds op haar pad is gekomen. Ze heeft het gevoel dat deze haar iets te zeggen heeft over haar verleden en ontvangt een glimp van haar toekomst. Haar zoektocht mondt uit in een avontuurlijke en intrigerende reis.
Gaat het terug goedkomen met haar?

De auteur weet je aan het denken te zetten met dit verhaal. Ze heeft heel goed de realiteit weten te omschrijven op een hele luchtige manier en toch ook direct.

Er zit meer wijsheid in de tekst dan je zult denken. Je gaat dit merken naarmate je verder leest. Ben enorm blij dat ik dit boek mocht lezen van Elikser en recenseren. Dit boek is ideaal voor mensen die gaandeweg hun eigen verloren hebben. Mij heeft het in ieder geval de ogen geopend.

Meer recensies van Michaela1981