Een thriller vol spanning

Michaela1981 16 juli 2024
Paternoster is het tweede deel van de Anne Verelst thriller geschreven door Luc Vos. Het is niet zomaar een thriller, deze neemt je mee in de gedachten van een slachtoffer die mede slachtoffers wreekt.

Wanneer de ene na de andere priester gruwelijk vermoord wordt terug gevonden worden meerdere instanties zenuwachtig. Voor lange tijd blijven zowel dader alsook motief onbekend. Anne en haar team komen enorm onder druk te staan als het tempo van de moorden stijgt. Zeker wanneer ze erachter komen waarom deze priesters vermoord worden. Het wordt een race tegen de klok waarbij de trauma's van mensen dicht bij het onderzoek de voortgang niet bevorderen.
Gaat het hun lukken om de moordenaar te vinden en te stoppen ?

Luc heeft een dit maatschappelijke thema heel mooi verweven in zijn boek. Vanaf de eerste tot de laatste pagina weet hij de spanning erin te houden. Wat super is is dat je drie verhaallijnen hebt. Je hebt de stukken die vanuit de slachtoffer(s) gaan, het moment dat de moord gebeurd en wanneer de politie haar onderzoek doet en jaagt op de seriemoordenaar.

Ik vond het boek enorm spannend, kon het met moeite weg leggen. De manier hoe alles beschreven is komt zo reƫel over dat ik nu en dan wel even moest slikken bij wat ik las. Maar ik kijk al uit om alle andere delen te lezen.

Meer recensies van Michaela1981