Jeugdslasher

Michelle Sikking 03 december 2022 Auteur
In de bloedzomer van 1997 worden we weer meegenomen naar Westerdam, dit keer in het verleden. We volgen Jason, Laura, Alice, Monica, Edward en Joyce. Ze zijn stuk voor stuk bang dat zij het volgende slachtoffer zullen zijn van Dirtbag. Aangezien hij het op de tieners in Westerdam heeft voorzien in een reeks bloederige moorden. Is het echt Dirtbag? Of doet iemand zich als hem voor? Een ding is zeker: je kan het versje voor de zekerheid maar beter niet hardop zeggen...

ᴅɪʀᴛʙᴀɢ, ᴅɪʀᴛʙᴀɢ, ᴋᴏᴍ ᴍᴀᴀʀ ɢᴀᴜᴡ,ɪᴋ ʙᴇɴ ʙᴇsʟɪsᴛ ɴɪᴇᴛ ʙᴀɴɢ ᴠᴏᴏʀ ᴊᴏᴜ.ɴɪᴍᴍᴇʀ ʜᴇʙ ɪᴋ ᴏᴏɪᴛ ɢᴇʟᴏɢᴇɴ,ɪᴋ ᴏᴘᴇɴ ɴᴜ ᴀʟs ᴇᴇʀsᴛ ᴍɪᴊɴ ᴏɢᴇɴ.

Dit verhaal was heel anders dan de andere boeken van de auteur. Een echte slasher kan je het wel noemen. Maar ze heeft me zeker niet teleurgesteld. De spanning zat er vanaf de eerste zin al helemaal in. Je vraagt je continue af wie nou Dirtbag is en wie het volgende slachteroffer zal zijn. Wat ik wel jammer vond was dat we van sommige personages weinig zien en we hen dus niet goed leren kennen. In sommige gevallen vond ik dit geen probleem en pastte het wel bij het verhaal, maar in sommige gevallen vond ik het jammer een personage niet meer terug te zien. Misschien waren het net teveel hoofdpersonages.
De tekeningen die erin zitten vond ik een leuke toevoeging. Het verhaal bevat realistische thema's en emoties voor tieners, zowel in die tijd als in onze tijd. Waardoor de personages 'echt' voelen. Iedereen reageert anders op verlies en rouwt op een andere manier. De schrijfstijl van Daniëlle is erg prettig en ze neemt je echt helemaal mee in het spannende verhaal. Ik kan niet wachten op meer boeken!

4 sterren!

Meer recensies van Michelle Sikking