Muzikale, heerlijke feelgood.

Michelle Sikking 25 april 2024 Auteur
In 'Voor jou wil ik gaan' volgen we twee personages, Kiki en Tim. Kiki is net afgestuurd als docent op de basisschool. Zelf heeft ze een onprettige jeugd gehad, waardoor ze op haar werk wil laten zien hoe je er voor de kinderen kan zijn. Haar beste vriendin werkt er ook.
Tim is net afgestudeerd als gymdocent, maar is dat wel echt wat hij wil? Hij wordt aangenomen op dezelfde school als Kiki en al snel zijn de twee op elkaar aangewezen voor een groot project. Maar zijn zij wel een goed team, twee mensen uit een hele andere wereld?

Vanaf het eerste hoofdstuk werd ik meteen nieuwsgierig naar het leven van Kiki, en met Tim was dit ook meteen het geval. Anina heeft een hele vlotte pen en in combinatie met de korte hoofdstukken maakt dit dat je door het verhaal heen vliegt. Als lezer krijg je sympathie voor beide personages. Hoe meer je over het verleden leest, hoe meer je begrijpt hoe ze nu in elkaar steken. Ook van Kiki's beste vriendin Veerle ben ik gaan houden, ze steunt haar in haar angsten en onzekerheden. Kiki boft met zo'n vriendin (andersom ook trouwens)
'Voor jou wil ik gaan' is een heerlijke feelgood, met ook serieuze onderwerpen als paniek, angst, pestgedrag, verlies. En natuurlijk vriendschappen, liefde, muziek en nieuwe ontmoetingen.

× Dit boek verdient zeker een plekje in jouw (digitale) boekenkast

Meer recensies van Michelle Sikking