Camping Oosthoek

Mieke Piersma 10 september 2024
Als echtscheidingsadvocate Diana van Assendelft onverwacht haar kapitale villa wordt uitgezet en met drie kinderen op de verloederde camping Oosthoek in Brabant terechtkomt, staat haar wereld op zijn kop. Haar man John blijkt torenhoge schulden te hebben waar zij niets vanaf wist. Hem om opheldering vragen gaat niet, want John is spoorloos verdwenen. Dan ontvangt ze een briefje waarin tien miljoen euro losgeld wordt geëist voor zijn vrijlating. Diana is de wanhoop nabij. Waar haalt ze dat geld vandaan?
Criminele campingbaas Franco Bergmans biedt uitkomst: hij is bereid bij te springen in ruil voor een riskante klus die Diana voor hem mag opknappen. Diana zet voet in een wereld waarin ze beter blijkt te passen dan ze ooit had kunnen vermoeden. Met haar verborgen talenten maakt ze snel naam als ijskoude ‘Lady’. Dan is het losgeld verdiend en lijkt Johns terugkeer nabij. Maar wil Diana nog wel terug naar haar normale leven?

Met deze flaptekst is het interessant om met dit boek te beginnen. We maken kennis met echtscheidingsadvocate Diana van Assendelft, haar man John en hun drie kinderen.
Wat een ellende voor Diana en de kinderen als blijkt dat John verdwenen is en hun met enorme schulden opzadelt.
Zoveel, dat ze hun huis met inboedel moeten verlaten en afstand moeten doen van twee auto’s. Als ook nog blijkt dat alle spaarrekeningen geplunderd zijn, ook van de kinderen, breekt de hel los. Het zal je maar gebeuren dat je volledig van anderen afhankelijk bent geworden. Dan komt er hulp uit onverwachte hoek en kunnen ze tijdelijk in een oude caravan gaan wonen op camping Oosthoek.
Tot overmaat van ramp wordt ze ook geconfronteerd met een eis van losgeld, wat in de miljoenen loopt. Onbegrijpelijk dat ze luistert naar de eiser in plaats van de politie inschakelen…

Voor mij persoonlijk vind ik het boek middelmatig en heb ik er niet veel feeling mee. Het pakte mij gewoon niet !

Meer recensies van Mieke Piersma