Middelmatig interessant boek !!

Mieke Piersma 18 juli 2024
Het verhaal verteld over Coco en Lieve, ze zijn tweelingzussen, en als Lieve haar zus vraagt om tijdelijk van leven te ruilen gaat ze ermee akkoord.
Het leven van Lieve ziet er niet goed uit, want het bestaat uit leugens en bedrog. Ook blijkt haar leven in gevaar te zijn. Wat is er gebeurd wat Lieve zo overstuur raakt, vraag je je af..
De hoofdpersonages in dit verhaal zijn Coco en Maud, de laatste werkt in een mortuarium en Coco heeft een totaal ander leven als haar zusje Lieve.

Als er twee lichamen van jonge vrouwen binnengebracht worden vraagt Maud zich af wat er gebeurd is. Ook het privéleven van haar en haar zoontje wordt belicht.
Het geheel is een heel bijzonder verhaal waar ik in het begin moeite mee had om er in te komen en eerlijk gezegd is het niet echt mijn boek.
Het is niet realistisch in mijn optiek en het liefst haak ik dan af.

De schrijfstijl is vlot en gemakkelijk. Tijdens het lezen vraag je je steeds af hoe deze verhaallijnen bij elkaar komen en uiteindelijk valt alles op zijn plek.
Toch blijft het mij verbazen hoe gemakkelijk Coco toe gestemd heeft om te ruilen met het leven van haar zus. Je kan je niet voorstellen waarom je dat zou doen.
De onrealistische kant van dit verhaal boeide mij maar matig, maar het zal ongetwijfeld voor velen een interressant boek zijn…

Meer recensies van Mieke Piersma