Spannende psychologische thriller !!

Mieke Piersma 04 augustus 2024
“Niet mijn droom” van de gezusters Nagelkerke, is een boeiend en spannend verhaal over een gezin die een half jaar gaat zeilen naar de Caraïben.
Onder de schrijversnaam Eva Nagelkerke laat ze ons het avontuur mee beleven van Kim en Rutger met hun dochter Peru. Dat de reis niet over rozen gaat is een understatement.
De spanningen lopen alleen maar op, want tijdens een zwarte nacht op zee slaat het noodlot toe… Waarom lijkt Rutger tijdens de zeiltocht een heel ander mens?

Tegelijkertijd volgen we het verhaal van Rosalia. Zwanger van haar vierde kind, alleen thuis terwijl haar man op reis is voor zijn werk. Tijdens het lezen vraag je je af wat deze twee verhaallijnen met elkaar te maken hebben. En waarom haar drie dochters tijdelijk ondergebracht zijn bij haar schoonzuster. Beide verhaallijnen boeien en houden je aandacht vast.
Ook de personages zijn zo goed beschreven, wat het alleen nog maar spannender maakt mede ook door de schrijfstijl. Ik voelde me echt betrokken bij de personages.

Op een bepaald moment heb je door hoe de vork in de steel zit, maar dat doet niks af aan het verhaal. De spanning blijft aanwezig tot de laatste bladzijde.
Ik heb van dit boek genoten, zoals ik ook genoten heb van de vorige boeken van deze schrijfster.

Meer recensies van Mieke Piersma