"Geef me wat ik wil, of anders "........

Mieke Piersma 28 juli 2024
Met dank aan Vrouwenthrillers voor het lezen van dit ebook “Of Anders”….in ruil voor een recensie

Dit verhaal laat ons kennismaken met Nora en Hugo. Ze waren eens een verliefd stel, totdat bleek dat Nora geen kinderen kon krijgen en Hugo uit haar leven verdween.
Nora krijgt een goed contact met Wiebe, haar buurman, die zo nu en dan hulp nodig heeft. Voor deze oudere man staat ze altijd klaar als het nodig is.
Wiebe heeft een dochter Hannah en een kleindochter Sanne. De man van Hannah bedreigd haar en zij voelt zich genoodzaakt om met haar dochtertje Sanne te onderduiken.
Nora heeft een schuldgevoel omdat ze haar broer Nick en schoonzus Linda een lange tijd gemeden heeft. Zelf had ze het toen erg moeilijk met haar privéleven, maar als zij na verloop van tijd weer contact wil met haar broer, merkt ze dat hij erg afstandelijk is. Het blijft eerst allemaal wat mysterieus en niet duidelijk wat er nou precies aan de hand is.

Nora heeft veel last van nachtmerries en als overmaat van ramp ziet ze op een avond een man staan te gluren naar het huis van haar buurman. Zou dit de man zijn waar Hannah voor op de vlucht is? De angstige en onzekere Nora zoekt contact met Wiebe en wil meer duidelijkheid. Dan neemt het verhaal een wending…voor mij wordt het hier en daar toch wel wat ongeloofwaardig. Ondanks dat, houdt het verhaal je in zijn greep en wil je weten hoe het laatste puzzelstukje op zijn plaats valt. Ook lees je dat Nora zelfverzekerder wordt en duikt in de achtergronden wat haar bezig houdt, helemaal na de brief die bij haar op de deurmat ligt..Wie bedreigd haar? Wat heeft zij verkeerd gedaan?

Het plot komt uit een onverwachtse hoek, wat dan wel weer prettig is. Maar het aanbod van haar schoonzus Linda vind ik persoonlijk heel ver gezocht. Al met al is mijn ervaring dat je door dit boekje heen vliegt. Een aardig tussendoortje met een prettige gemakkelijke schrijfstijl. Hier en daar wat ongeloofwaardig, maar de moeite waard om hem te lezen.

Meer recensies van Mieke Piersma