Schrikkeldag..!!

Mieke Piersma 14 juni 2024
2012: een vijfjarig meisje verdrinkt in een sloot dichtbij haar huis.

2016: een fatale woningbrand kost een man het leven.

2020: een geliefde dorpsbewoner komt om bij een motorongeluk.

Het verhaal verteld dat er iedere vier jaar op schrikkeldag een “ongeluk “ gebeurd in het dorpje Warchem.
De personages Aafke en haar vriend Stef wisselen de hoofdstukken af in het heden en verleden.
De dorpsbewoners kennen elkaar en zijn redelijk close metelkaar, tenminste zo lijkt het….

Aafke gaat op onderzoek uit of de ongelukken met elkaar te maken hebben en wie daar eventueel verantwoordelijk voor zijn.
Ze krijgt anonieme telefoontjes en dat maakt haar toch enigszins angstig, terwijl ze dat niet wil..
Met de gedachte dat zij misschien wel eens het volgende slachtoffer kon worden, is ze vastberaden om de raadselen op te lossen.

Ondanks een prettige schrijfstijl kon het boek mij niet echt bekoren. Het verhaal boeide mij maar matig.
Ik miste spanning en actie, het verhaal kabbelde maar wat voort en dus wat mij betreft niet echt een thriller.

Meer recensies van Mieke Piersma