Een indringend verhaal..!!

Mieke Piersma 12 augustus 2024
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt toen ik de flaptekst onder ogen kreeg. Eigenlijk is fictie niet mijn genre, maar wilde hem toch lezen.
Flaptekst: Simon James is een gelukkig man. Hij heeft een mooie baan, een prachtig gezin en geniet van het leven.
Tot een giftige stofwolk de wereld verwoest en hij alles verliest. Drie weken en ettelijke miljoenen doden later is het eind nabij. Er bestaan geen mirakels om de overlevenden te redden.

Geen tekst waar je vrolijk van wordt als je er bij nadenkt dat dit werkelijkheid zou zijn. Actueel met de CO2 uitstoot waar we nu mee te maken hebben.
De schrijfster Joanne Carlton weet het allemaal goed te verwoorden en haar schrijfwijze is prettig en gemakkelijk te lezen.
De vraag is indringend: wil jij dan nog overleven? ( als je geliefden om je heen er niet meer zijn ..? )

Voorlopig maar even een vrolijk boek uitzoeken, want het indringende verhaal komt wel binnen.

Meer recensies van Mieke Piersma