Meeslepend liefdesverhaal met spanning..!!

Mieke Piersma 29 juni 2024
Anja Feliers heeft mij opnieuw weer verrast door dit boek “Vlucht “ Het is zeker aan te bevelen om de vorige delen te lezen zodat je Kathleen Verlinden beter hebt leren kennen en alle personages die haar dierbaar zijn. Dat leest een stuk prettiger, alhoewel dit boek ook als een stand-alone gelezen kan worden.
Het verhaal brengt ons naar Zuid Frankrijk, waar haar grote liefde Lucas op dat moment verblijft. Ze zijn uit elkaar gegaan door een ruzie en als Kathleen verneemt dat Lucas onbereikbaar is, gaat ze op onderzoek uit en vertrekt hals over kop opnieuw naar Frankrijk, nadat ze met een hersenschudding is thuisgekomen. Wat heeft zich daar afgespeeld?
Ze heeft gaten in haar geheugen en kan zich niet meer alles herinneren en hoopt antwoord te vinden in Frankrijk.

Het cursief gedrukte gedeelte van dit boek is interessant en brengt nog meer meer geheimzinnigheid over het hele gebeuren. Er zijn een aantal verdachte personen en dat maakt het verhaal spannend, mede door de heerlijke meeslepende en boeiende schrijfstijl van Anja Feliers. Het verhaal betreft deze keer geen patiënten van Kathleen, maar gaat volledig over haar en haar grote liefde Lucas, waar ze een knipperlicht relatie mee heeft. Ze heeft bovendien een verleden met meerdere mannen en je vraagt je af waarom ze zich niet kan settelen. Lucas beheerst haar hele leven en toch is ook deze relatie niet probleemloos. Haar dochter Julie is daar onder anderen ook een reden van….De spanning loopt op als Kathleen op zoek gaat naar Lucas en in overwachte situaties beland met gevaar voor eigen leven. Een lekker boek met een plottwist maakt dat je hem in één adem uitleest. !

Meer recensies van Mieke Piersma