Een leuk boekje om uit voor te lezen of om zelf te lezen en te genieten van de afbeeldingen.

Mieke Schepens 25 september 2024
Deze recensie werd eerder gepubliceerd op mijn blog GraagGelezen.

De reeks ‘Op dril met Kiko de krokodil’ bestaat uit drie boekjes. In deze reeks leren we Kiko en Odette kennen. Samen met hun vrienden beleven ze allerlei avonturen. Een aantal thema's aan bod zoals verhuizen, heimwee, geluk, tolerantie, vergeving komen in deze serie aan bod.
Maar dat wordt niet belerend gebracht, maar heel speels zodat je er met kinderen dieper op in kunt gaan.
Ook in dit laatste deel van de reeks gaan Kiko en Odette weer op pad.

Kiko en Odette verhuisden van de regenboog naar het land Wit. Odette hoopt dat Kiko het in het land Wit naar zijn zin heeft. Vindt Kiko het daar echt fijn? Of wil hij liever terug op de regenboog zijn? Komt alles nog goed met Tuur? We leren ook de koning van het land Wit kennen. Ben je ook benieuwd welke gekke avonturen Kiko en Odette deze keer zullen beleven?

Voor in het boek worden de hoofdpersonages voorgesteld.
‘Terug naar de regenboog of toch het land Wit?’ is een leuk boekje om uit voor te lezen of als je al wat ouder bent, zelf te lezen en te genieten van de afbeeldingen. Thema’s zoals vriendschap, verhuizen en heimwee komen hier ook aan bod. Deze thema’s zijn heel herkenbaar. Je leest ook hoe iemand er toe komt iets te doen omdat hij of zij het moeilijk heeft.
De prachtige illustraties zijn in dit (helaas) laatste deel van de serie opnieuw een belangrijk onderdeel van het verhaal.

Ik neem afscheid van de serie ‘Op dril met Kiko de krokodil’ met vijf stralende sterren.

Meer recensies van Mieke Schepens