Een gruwelijke tweede ronde met D.I. Luc Callanach

Mieke Schepens 15 augustus 2024
Deze recensie werd eerder gepubliceerd op mijn blog GraagGelezen.

'Perfecte prooi' is een duistere en meeslepende thriller die je vanaf de eerste pagina in zijn greep houdt.

Perfecte prooi, dat uit korte hoofdstukken bestaat, opent met een schokkende moord tijdens een drukbezocht rockfestival. Een jonge man, werkzaam bij een liefdadigheidsinstelling, wordt op gruwelijke wijze vermoord, te midden van duizenden toeschouwers. Inspecteurs Ava Turner en Luc Callanach en hun team worden geconfronteerd met een raadsel: wie zou zo'n onschuldige man willen vermoorden?

Fields bouwt de spanning langzaam op door de lezer mee te nemen in het complexe onderzoek van Callanach en Turner. De moordenaar lijkt een stapje voor te blijven en de aanwijzingen zijn schaars. Je volgt de gebeurtenissen voornamelijk vanuit het oogpunt van Luc Callanach. We lezen ook over de privé-levens van deze twee inspecteurs.
De afwisseling tussen de perspectieven van Luc, Ava, de moordenaar en andere personages zorgt voor een dynamisch verhaal en houdt de spanning hoog.

“Ava had meteen naar de afdeling chemotherapie moeten gaan. Ze vond het vervelend om haar moeder daar alleen te laten, maar ze maakte zich zorgen om Callahan. Die was weer eens niet op het bureau, en als ze hem op zijn mobiel belde, kreeg ze zijn voicemail. De enige plek waar ze hem nu nog kon zoeken was zijn appartement, maar ze achtte de kans klein dat ze hem daar zou vinden. Ze kon zich niet voorstellen dat hij thuis zou werken als zijn team in de briefingruimte zat. Maar ze moesten nog overleggen over de persconferentie. Er was misschien eindelijk een doorbraak in de zaak en dat wilde ze hem persoonlijk vertellen.”

De personages in 'Perfecte prooi' zijn goed uitgewerkt.
Gruwelijke details: Fields schroomt niet om de gruwelijke details van de moorden te beschrijven. Dit maakt het verhaal intens en onvergetelijk, maar kan voor sommige lezers te heftig zijn.
Het verhaal zit vol verrassende plotwendingen die de lezer op het verkeerde been zetten. Tot het allerlaatste moment weet je niet wie de dader is.

'Perfecte prooi' is een must-read voor fans van spannende thrillers. Helen Fields heeft met dit boek bewezen dat ze een talent heeft voor het creëren van duistere en meeslepende verhalen. Als je van gruwelijke moorden, complexe personages en onverwachte plotwendingen houdt, dan is dit boek zeker iets voor jou.

Meer recensies van Mieke Schepens