Deze thriller beheerst je tot en met de laatste bladzijde: ontsnappen is niet mogelijk!

Mieke Schepens 03 september 2024
Deze recensie werd eerder gepubliceerd op mijn blog GraagGelezen.

Johnny Bollé, bekend van zijn spannende thrillers zoals 'Bloedmaan' en 'Hij noemde me Duivelskind', presenteert ons met 'Web van leugens' zijn achtste meesterwerk. Na de succesvolle nominaties voor zijn eerdere werken was de verwachting voor dit nieuwe boek hooggespannen.

Johnny Bollé weet als geen ander een dichte sfeer te creëren, waarin de lezer voortdurend op het verkeerde been wordt gezet. Door het heen en weer springen tussen heden en verleden, kom je steeds meer te weten.
De plot is ingewikkeld en vol onverwachte wendingen, waardoor je tot de laatste pagina geboeid blijft. De personages zijn complex en gelaagd, waardoor je met hen meeleeft en soms zelfs voor ze bang bent.

“Met een zucht gaat ze op het bed zitten. Haar blik haakt zich vast aan het nachtkastje. Haar ogen worden groter. De foto’s zijn weg. Haar hand schiet uit, graaiend gaat ze over de bovenkant alsof ze haar ogen niet kan vertrouwen en dat de foto’s van haar moeder op miraculeuze manier op de tast zijn te vinden.
Ze schiet overeind Ze is er zeker van dat ze de foto’s op die plek heeft gelegd voordat ze naar bed ging. Toch kijkt ze naar de kast, naar de stoel, onder het bed. Niets. Ze zijn weg. Iemand heeft ze meegenomen.”

'Web van leugens' een absolute aanrader voor liefhebbers van spannende thrillers. Bollé bewijst opnieuw dat hij tot de top van de Nederlandse thrillerschrijvers behoort. Als je van een meeslepend verhaal houdt, vol intriges en onverwachte plotwendingen, dan mag je dit boek niet missen.

“Ze wankelt, ik zie de wanhoop in haar blik.”

Meer recensies van Mieke Schepens