Boeiend, originele (leerzame) thriller

De schrijver Thomas Erikson heeft al veel non-fictie boeken geschreven die gretig gelezen worden. In deze thriller heeft hij zichzelf verplaatst in een gefantaseerd alter-ego personage, Joe Carling. De miljardair is het eerste deel van een nieuwe Scandinavische thriller-serie.

Joe Carling komt terecht in een ware actie-thriller door zijn vriendschap met een bejaarde miljardair Georg Bromarck. Deze alleenstaande rijkaard verbergt voor de buitenwereld dat hij dodelijk ziek is, maar de aasgieren weten er op een of andere manier al vanaf. Door de eerlijkheid van Joe Carling ontaardt de actie in een kettingreactie aan moorden en meer wat het daglicht niet kan verdragen.

Je merkt duidelijk dat de auteur geniet van het schrijven, op het eind vliegt hij helemaal uit de bocht in een soort James Bond-achtig slot. Ik heb er zeker van genoten!

Meer recensies van Mieke Scheveningen