Een nieuwsgierig makende opmaat naar slotdeel twee

Mieke Scheveningen 13 september 2024
Na alleen nog maar Een zalig zooitje van Vannessa Thuyns gelezen te hebben, ben ik weer aangenaam verrast over haar schrijfstijl in haar eerste historisch romantische serie. Twee verhaallijnen, eentje in 1950, vlak na WO II in een ontredderd dorpje Paddlestone. Een vreemdeling die aanspoelt is een katalysator. Een tweede verhaallijn speelt zich af in 2001 te New York na de aanval op de Twin Towers. De nakomelingen van die van de jaren ‘50 dragen een stukje geschiedenis met zich mee, maar hoe precies, ik heb nog geen idee. Het wordt in dit eerste deel alleen nog maar nieuwsgierig makend aangestipt. Het blijft een plotseling afgebroken mysterie.

In deel 2 verwacht ik daarom dat het plot nog indringender gaat worden. Dat we doorstoten naar deze twee levensingrijpende gebeurtenissen en juist de gevolgen ervan op het reilen en zeilen in het dagelijkse leven van de betrokken personages. Natuurlijk heb ik deel twee meteen aangeschaft, en ga ik er mee verder. Blij dat die mogelijkheid aansluitend geboden werd. Anders is het eind van deel 1 wel heel abrupt. Complimenten aan Vanessa Thuyns voor al die meesterlijk verhalende dialogen. Prettig om te lezen. Ik geniet ervan.

Meer recensies van Mieke Scheveningen