Een romantisch kerstverhaal, in de zomer gelezen

Mieke Scheveningen 25 augustus 2023
Marcie heeft hun verdwenen vriend Ian nodig om haar liefde en trouw voor haar overleden man, en ex-marinier Bobby, los te laten en verder te kunnen met haar leven. Ian wil absoluut niet gevonden worden. Hij is van de aardbodem verdwenen lijkt wel. Zelfs als hij door Marcie gevonden wórdt, boven op een bergtop in de wildernis in de wijde omgeving van Virgin River. PTSS zou kunnen, maar er zit meer achter zijn gesloten gedrag.

Deel vier van de Virgin River is een prachtig winter/kerstverhaal. Ik las het in de zomer en dan is die nog net zo mooi om te lezen. Het is een verhaal over licht, je weg en plek zoeken/vinden en intermenselijke warmte. Natuurlijk zit je dan sowieso goed bij Virgin River. Een fictieve plek vol paradijselijke natuur waar onder andere meer ex mariniers gemoedsrust vinden naast hun trauma’s, en een nieuw bestaan weten op te bouwen.

Meer recensies van Mieke Scheveningen