De Cava dagboeken

Eerder las ik De Champagne dagboeken van Ruud van Gessel, boek 2 van de Bubbel-reeks, dat me verraste. Onlangs is boek 3 uitgekomen, De CAVA dagboeken, en ik ben heel benieuwd of ik weer verrast ga worden.

We leren Anna kennen wanneer ze in de jaren tachtig met haar vriendinnen naar Lloret de Mar op vakantie gaat. Anna komt uit een streng gelovig liefdeloos gezin en kijkt in Catalonië haar ogen uit. Daar ontmoet ze de Catalaan Jordi en zijn familie en haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn...

De liefde voor Catalonië klinkt overal in door in dit boek: met mooie zinnen over de prachtige natuur, de fijne mensen, de cultuur en het eten. Ook de liefde en later de radeloosheid van diverse personages wordt goed overgebracht. Een stukje geschiedenis over cava, de wijnboeren en het maken van cava vond ik als liefhebber interessant en een mooie toevoeging. Prachtig liefdevol einde. Ik heb ervan genoten!

Van de twee boeken die ik las uit deze Bubbels-reeks is dit boek mijn favoriet.

Ik wil @ruudvangessel hartelijk bedanken voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld