In één ruk uitgelezen

In 2017 kwam Camino Island uit, vertaald als Het Eiland, waarin boekhandelaar Bruce Cable handelt in zeldzame boekedities.
Dit bleek de start van een serie want in 2020 kwam boek 2 De Storm uit, waarin Bruce Cable op zoek gaat naar een manuscript van een vermoorde thrillerschrijver.
En onlangs verscheen boek 3 van deze zomerthrillerserie: De Vloek.

De oude dame Lovely Jackson is de laatste bewoner van Dark Isle en wil het eiland niet verkopen aan een projectontwikkelaar. Het eiland heeft een opmerkelijke geschiedenis en er rust een vloek op, nog steeds...

Grisham schrijft ook met het derde deel van deze serie een luchtiger boek dan dat we van hem gewend zijn. Het is daardoor geen typische Grisham, maar niettemin is ook dit derde deel een fijn leesbaar en interessant boek, geschreven in die ongekunstelde vlotte stijl. Geen (legal) thriller dus, maar meer een spannende roman. Het verhaal wordt verteld tegen de achtergrond van de slavenhandel in de 18e eeuw, maar vindt plaats in het heden. Het tempo ligt laag, het verhaal bouwt goed op, een bepaalde spanning is zeker aanwezig, en de ontknoping zit heel goed in elkaar. Ik heb deze Grisham in één ruk uitgelezen!

Hartelijk dank aan @awbrunathrillers voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld