Beleef Venetië

De reislustige schrijfster Kat neemt de uitdaging van haar uitgever aan als ze verliefd wordt op een Venetiaan: ga een jaar in Venetië wonen en schrijf er een boek over.

We lezen om en om een hoofdstuk in het heden en een hoofdstuk dat Kat voor haar boek schrijft. Hierbij loopt de tijd niet altijd synchroon, dus is het zaak om in de gaten te houden in welke tijdsperiode je aan het lezen bent. Als het jaar vordert blijkt Kats leven niet zo idyllisch als dat ze in haar boek beschrijft.

Mooi om te lezen over de onafhankelijke krachtige vrouwen Kat, Zita, Ruth en Coco, die ondanks hun bagage uit het verleden kansen grijpen wanneer ze zich voordoen. Maar ook over de Venetiaanse pracht, de locals en hun alledaagsheid en het heerlijke eten van Venetië.

Hou je van Italië dan is dit boek een feestje om te lezen. Ben je zo bevoorrecht geweest om Venetië aan te doen, dan is dit een boek vol herkenning. En als kers op de taart worden er een aantal recepten gedeeld om bij te watertanden! Met dit boek belééf je Venetië, en je krijgt er niet minder trek van...

Met dank aan Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld