Dit verhaal gonst van de liefde

In het hart van de storm speelt zich af in de Schotse hooglanden - een landschap van groene bergen en steenblauwe meren - en vertelt het verhaal van Lucy & Noah.

Lucy vertrekt naar Fort William in Schotland om een nieuw begin te maken na een relatiebreuk. Ze heeft een baan in een B&B aangenomen, waar ze de onuitstaanbare maar o zo knappe Schot Noah ontmoet. Noah op zijn beurt wil door zijn verleden niets met Lucy te maken hebben. Maar het lot bepaalt anders: ze belanden in een storm die ze samen zullen moeten doorstaan.

"De hele tijd is er dat rauwe randje. Dat rafelige stuk van mijn gebroken hart dat continu in mijn borstkas prikt. Het bedekt al mijn geluk met een dun laagje verdriet - net genoeg om de glans eraf te houden."

Het verhaal wordt verteld vanuit twee perspectieven: vanuit Lucy en vanuit Noah. Twee personages die al het een en ander op hun bordje hebben gehad in het leven. Je gaat met ze meeleven en je snapt waarom ze bepaalde dingen doen of zeggen. Maar het leest allemaal heel gemakkelijk en wordt niet zwaar gemaakt. De beschrijvingen van het Schotse dorpje, de bergen en de natuur laten je je ter plekke wanen, je wilt er na het lezen van dit boek zelf naartoe. Bovenal gonst dit verhaal van de liefde; dit wil je lezen!

Hartelijk dank aan @loftpublishing voor het recensie-exemplaar en mijn deelname aan de blogtour.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld