Gefascineerd door de mist

MiekeVandromme 08 februari 2023
Een spannend verhaal tot je onherroepelijk doorheen de 'mist' heentrekt en aanzet om door te lezen. Met mondjesmaat worden nieuwe elementen toegevoegd zodat er naar een hoogtepunt gewerkt wordt. Taal en thema van 'Dodelijke mist' zijn minder complex dan in 'Het blauwe schrift'. De auteur evolueert in vlotheid en perspectief. Toch is het tijdskader bijzonder treffend geschetst in deze historische triller.
Een fragment bij de ontknoping dat mij bijbleef: 'De wedloop om jezelf te ontvluchten kun je niet winnen. Zoek een plaats om te rusten en kijk in de spiegel van je ziel. Zoals bij iedereen glinstert er ongetwijfeld ook voor jou licht door de mist van jouw verleden heen.'

Meer recensies van MiekeVandromme