een prachtige reis

MijnBoekKeuze 08 augustus 2024
Een straaltje zonlicht - Astrid Harrewijn

Fien, moeder van drie pubers, worstelt met het leven nadat ze is verlaten door haar man. Als haar kinderen aangeven liever bij hun vader te willen wonen, neemt ze een drastisch besluit: ze accepteert hun verzoek en kiest voor het eerst in haar leven voor wat tijd voor zichzelf. Ze verhuurt haar huis, brengt haar spullen naar de opslag en hoopt haar leven weer op de rit te krijgen door zes maanden te gaan reizen en op huizen te passen. Het is maar de vraag of dat verstandig is, aangezien ze een ritje met de trein naar een naburige stad al ingewikkeld vindt… Tijdens haar reis belandt ze op de merkwaardigste plekken en ontmoet ze de meest kleurrijke types, maar gaat het Fien ook lukken om zichzelf weer te vinden?

Een prachtig verhaal over de zoektocht naar jezelf, met onderweg de nodige hobbels. Een mooie reis maar wel tegelijkertijd eentje waar je veel van leert & een geweldige groei in doormaakt! Met heel veel plezier gelezen!
Fien is een leuke vrouw en ik vond het mooi te lezen dat ze haar stem terugvond. De kinderen vond ik af en toe hondsbrutaal en wilde ik achter drie rollen behang plakken, maar ook hun groeien en leren in het verhaal, er zal lekker veel humor en diepgang in maar het ontroerde mij ook, een echte aanrader!

Meer recensies van MijnBoekKeuze