het is oke

MijnBoekKeuze 23 juli 2024
Voor ik je laat gaan.. Kennedy Ryan

“Het is oké om niet oké te zijn”

Ik moest dit boek even laten “landen” en een plek geven maar ook bedenken wat ik ervan vind.. het is emotioneel, mooi, rauw, hartverwarmend maar ook hartverscheurend..

We lazen dit verhaal met de buddyread leesclub van Ilona, altijd fijn om tijdens de bespreking ook andere inzichten en meningen te horen en daardoor ga je je eigen mening soms ook bijstellen.

“May all your pain be champagne”

Yasmen en Josiah hebben de perfecte relatie: vol passie & hartstocht voor elkaar en hun droom: een eigen restaurant. Ze werken hard, hebben twee kinderen en zijn gelukkig. Tot het noodlot toeslaat en alles anders wordt… hij stort zich op het bedrijf en zij zinkt weg in een depressie.. ze raken elkaar langzaam kwijt.
Twee jaar later hebben ze co ouderschap en een goedlopend bedrijf/restaurant en voelen ze zich nog altijd tot elkaar aangetrokken.. kunnen ze elkaar echt laten gaan?? Is er kans op een tweede kans?

Ik had het boek in 3 dagen uit, lekker in het zonnetje las het fijn weg.. ik vond het erg mooi hoe de werk relatie en vriendschap omschreven werd, maar ook dat rouwverwerking niet als taboe gezien werd en het je ook sterker kan maken, net als therapie.
Een verhaal vol hoop, liefde en emotie tussen de hoofdpersonages Yasmen & Josiah en de kinderen, nieuwe & oude vriendschappen en een flinke dosis spice.

Erg leuk dat er discussie punten en recepten achterin het boek staan (vooral de laatste ingrediënten van elk recept vond ik leuk)

Q: heb jij je zielsverwant al gevonden?

Meer recensies van MijnBoekKeuze