Spannend maar veel giswerk

Zesendertig nieuwe kandidaten voor een exclusieve high society club. Bernie, Isobel en Tori zijn drie van hen. Ze hebben bij elkaar op school en in de klas gezeten, maar in de dagen voordat ze onderdeel zullen uitmaken van de Legacy Club, vinden er vreemde gebeurtenissen plaats. Geheimen, leugens en verraad. Alles lijkt onderdeel te worden om toegang te krijgen tot de club. Tot er een lichaam wordt gevonden. Was het een moord of een ongeluk?

Aan het begin van het verhaal komen er best wat namen, scholen en andere informatie op je af. Het wordt redelijk gedoseerd, maar je moet er wel met je aandacht bij blijven om het allemaal te kunnen blijven begrijpen. Terwijl je de personages beter leert kennen, voelt het af en toe wat langdradig. Je merkt dat er bewust informatie achter gehouden wordt om het allemaal mysterieus te houden.

"Alles heeft een prijs. We zetten een glimlach op en zeggen dank je wel een doen alsof we al onze prestaties aan hen te danken hebben... want niemand wil bij hen uit de gratie vallen."

De schrijfstijl is prettig en interessant gemaakt door de drie verschillende perspectieven. De drie meiden komen om de beurt aan het woord en tussendoor worden er ook hoofdstukjes toegevoegd van ná het bal. Deze stukjes zorgen ervoor dat je in elk geval van één van hen weet dat ze nog leeft, maar wie er is overleden, dat blijft tot het eind een raadsel. De hoofdstukken zijn van verschillende lengtes en zeker naar het eind toe worden ze korter. Dit zorgt ervoor dat het nog sneller te lezen is. Het tempo wordt hierdoor opgevoerd en de spanningen lopen op. Wat is er precies op het eind van de avond gebeurd?

Doordat de meiden zichzelf en elkaar steeds verder in de problemen werken, kun je op den duur alleen nog maar gissen naar wie het slachtoffer zou kunnen zijn. Of is het misschien wel heel iemand anders? Ieder van hen heeft een motief, ieder begint zich vreemd of verdacht te gedragen. En hoe meer leugens en waarheden boven water komen, hoe spannender het wordt.

Het klopt wel, je zult tot de laatste bladzijde door willen lezen, ondanks de rustigere tussenstukken.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)