Leuk maar traag tussenboek

Perfectly wrong staat bekend als deel 1,5 in de serie, omdat het overlappende stukken heeft met het eerste deel. Dit keer volgen we niet Ella en Ash, maar twee andere personages met wie we al kennis hebben gemaakt in Captive.

Het eerste gedeelte van Perfectly wrong is vrij traag en er is dan ook sprake van redelijk wat herhaling. Bella en Ben hebben online contact met elkaar, alleen weet Ben niet dat het Bella is in het begin. De berichten die zij uitwisselen zijn enerzijds wel leuk, maar soms ook een beetje verwarrend. Zo wordt er wel eens een onderwerp aangehaald dat er niets mee te maken lijkt te hebben of wordt er ineens vreemd of afwerend gereageerd op een berichtje. Dit zorgde soms voor wat wrijving en onduidelijkheid. De tweede helft van het verhaal is daarom een stuk sterker. Bella wordt meegetrokken in Bens wereld en dat brengt het nodige gevaar met zich mee.

Het verschil met het vorige deel zit hem toch wel in de iets minder duistere kant van het verhaal. Ash was namelijk een erg chagrijnige en opvliegende jongen. Ben zit wat dat betreft anders in elkaar. Hoewel hij deel uitmaakt van hetzelfde circuit als zijn neef, is zijn persoonlijkheid heel anders. Hij is meegaander en liever, waardoor een bepaalde duisterheid af en toe mist.

In een interview met de auteur kwam naar voren waarom ze ervoor gekozen heeft om het verhaal van Ben en Bella te schrijven. Het was niet alleen omdat ze hun verhaal wilde vertellen, het was ook om het verhaal van Ash en Ella van een andere kant te belichten. En dit heeft ze op een goede manier gedaan. Zo waren Ben, Ally en enkele andere personages altijd wel gemakkelijker in de omgang voor Ella dan voor Ash. In Perfectly Wrong komt dit nog eens extra naar voren omdat je vanuit Bens perspectief de dingen die je al eens hebt gelezen op een andere manier kunt ervaren. Dat maakt op sommige momenten een wezenlijk verschil.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)