Verknipt maar vlot verhaal

Na het eerste spannende en sexy deel uit deze Duivelsnacht serie, was ik wel benieuwd geraakt naar het vervolg. Kai was één van de personages die mij wel interesseerde, dus ik was nieuwsgierig naar zijn verhaal. Het begin van het verhaal is ongeveer zoals je kunt verwachten na het lezen van deel 1. Duister en iet wat aan de provocerende kant. De mannen in deze boeken stellen zich soms wat superieur op tegenover de vrouwen. Maar dat verandert wanneer ze er een tegen het lijf lopen die hun interesse wekt. Dan veranderen ze in beschermende alfa mannen. Dit is wel iets wat je moet aanspreken, want anders zullen het niet per se boeken zijn voor jou.

De relatie tussen Kai en Banks ontstaat eigenlijk al jaren geleden, daarna verliezen ze elkaar uit het oog en start het opnieuw. Het gebeurt allemaal een beetje in het geheim, wat het soms nog wat spannender en aantrekkelijker maakt. Ze zijn elkaars geheim en kunnen van elkaars aanwezigheid genieten zonder dat anderen zich daar echt mee bemoeien. Maar onderhuids voelen ze toch dat ze verplichtingen hebben naar anderen. De bende waar Kai deel van uit maakt is vooral op Duivelsnacht een gevaarlijke club. De man aan wie Banks verbonden is, is verknipt. Toch leer je langzaam begrijpen waarom ze loyaal is aan hem. De grens die opgezocht wordt tussen goed en kwaad is daardoor goed voelbaar.

De schrijfstijl van Penelope Douglas is prettig. Het verhaal leest vlot, al moet je in het begin wel je aandacht erbij houden omdat het enerzijds over 6 jaar geleden gaat en anderzijds over het heden. Soms vindt er dan wat overlapping plaats tussen de verhaallijnen, maar al snel wordt duidelijk waarom die zes jaar geleden zo belangrijk zijn. Dan neemt het verhaal een verrassende wending en wil je eigenlijk alleen nog maar weten hoe het gaat aflopen.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)