Sexy en intens

Na het leze van de eerste twee delen, was ik razend benieuwd geworden naar deel 3. Hiervan hoorde ik van menig lezers dat het misschien wel het leukste en spannendste boek uit de serie zou zijn. Ik heb deel 4 nog niet gelezen, dus ik ben benieuwd of dat uiteindelijk klopt.

Alleen de titel zegt al vrij veel: Twisted Hate, en haatgevoelens zijn dan ook niet weg te denken in dit verhaal. Uiteraard kennen we Josh en Jules al enigszins uit de voorgaande delen, maar nu leren we hen pas echt kennen. Nu is vanaf het begin al duidelijk dat Josh en Jules elkaar niet echt kunnen uitstaan. Of er echt sprake is van haat… Zo nu en dan misschien een klein beetje, maar om het goed te verwoorden: ze zien elkaar liever niet dan wel.

Het feit dat ze gedwongen meer tijd met elkaar moeten doorbrengen, werkt in eerste instantie natuurlijk averechts, maar het zorgt er ook voor dat ze elkaar op bepaalde gebieden beter leren kennen. Van sommige dingen wisten ze nauwelijks iets af van elkaar en hoewel ze het niet toe willen geven, merken ze dat ze elkaar langzaam toch wel interessant beginnen te vinden.

Maar voor de buitenwereld moet het eruit zien zoals altijd, want als hun vrienden en/of familie er lucht van zouden krijgen dat dit veranderd is, komt daar praat van. Desondanks kunnen ze op den duur niet meer bij elkaar uit de buurt blijven. Ze geven tegen beter weten in toch toe aan de fysieke aantrekkingskracht, en van het een komt het ander. Wat dat betreft is het verhaal wel wat voorspelbaar, maar niet dat het gaat vervelen.

De auteur weet genoeg spannende en interessante elementen eraan toe te voegen om je interesse erbij te houden, net als in de vorige twee delen. Het maakt het uiteraard ook leuk om te lezen hoe het de andere personages een tijd later vergaat.
De erotische elementen zijn van vrij groot belang, zoals in heel de serie. Maar de scènes in dit boek zijn weer net even anders vormgegeven. Het brengt daardoor wel wat afwisseling mee in de serie, omdat er anders veel van hetzelfde plaats zou vinden.

Twisted Hate is een sexy en intens derde deel in de Twisted serie.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)