leuke feel good!!!

miran 31 maart 2020

Tot mijn grote plezier ben ik uitgeloot om dit mooie boek proef te lezen en een review erover mag schrijven! Mijn dank daar nogmaals voor.

Na deel 1 (de kleine bakkerij aan het strand)van deze serie ervan met veel plezier te hebben gelezen begon ik hieraan met veel plezier zo net voordat de zomertijd begint. De schrijfster probeert het plezierige gevoel dat zij vroeger had in Cornwall over te brengen naar de lezer doordat ze die plaats gebruikt als setting voor Mount Polbearne. Dit lukt haar zeker doordat alles zeer nauwkeurig ,zonder langdradig te worden ,is beschreven en t lijkt alsof je er zelf ook bent. Na korte proloog ben je weer helemaal daar waar deel 1 afgelopen was.
Polly voelt haar eigen na haar breakup helemaal thuis op Mount Polbearne en de bakkerij waar ze werkt is druk!
Ook helemaal gelukkig is ze met haar grote liefde en Neal de papagaai duiker niet te vergeten.Ze word nog steeds t nieuwe meisje genoemd maar de locals omarmen haar intussen wel. Dit is leuk om te lezen aangezien ze eerst niet eens brood mocht verkopen van de mevrouw Manse. Welke ‘de bakkerij’runde van het eiland en Polly als een vreemde eend in de bijt zomaar broodjes ging bakken en verkopen. Nu gaat alles voor de wind en is ze dolgelukkig.nog steeds werkzaam in de bakkerij welke van mevrouw Manse is en ze de vrije hand heeft aangezien mevr Manse bij haar zus logeert en gezondsheidsprobleme n heeft. Ze runt als t ware nu allebei de winkels van Mevr Manse met wie ze na n lange strijd vrede had gesloten. Dit alles komt op losse schroeven te staan na een tragische gebeurtenis.Polly zou Polly niet zijn als ze zich hier niet als n leeuw staande in zou houden. Prachtig beschreven is het dal waar Polly in zit en uiteraard zich doorheen slaat. Het boek bevat de nodige romantiek, humor en spanning!!! Kortom een echte must read. Alleen zou ik het boek niet leZen als je aan de lijn doet met de nauwkeurige beschrijvingen van allerlei lekkere broodjes :)

Meer recensies van miran