Meer dan een feelgood tussendoortje

Miranda6452 25 juli 2024
Bootcamp voor gebroken harten is een ontzettend mooi vervolg op singlereis, in feite heb ik van dit tussendoortje nog meer genoten. Coco en Lars hebben elkaar ontmoet tijdens een singlereis en nadat ze samen het geluk en de liefde bij elkaar vinden, kwam Coco op het idee om singlereizen te organiseren met net dat beetje extra. Gebaseerd op haar en Lars’ ervaringen in de liefde. Twee jaar later is bootcamp voor gebroken harten een feit. Ze gaan op 6-daagse wandelroute in Ierland; in Wicklow Way Mountains. Op deze reis gaat ook Isa mee.

Bootcamp voor gebroken harten wordt vanuit twee verschillende perspectieven geschreven, vanuit Isa, de nieuwe hoofdpersoon van dit verhaal en Coco. Beide in de ik-vorm. Isa is een geweldig personage. Een doorsnee vrouw met een slechte relatie achter de rug en ze heeft daardoor issues met zichzelf en het aangaan van intieme relaties heeft ontwikkeld. Jochem had een bijrolletjes in Singlereis maar is nu uitgewerkt tot volwaardig karakter. Daarnaast leren we Anna kennen, zij is mee als psychologe om bij de deelnemers algemeen advies te geven. En voor degenen die willen is ook een 1 op 1 consult mogelijk. Anna’s werkwijze wekt meteen de grootste irritatie op bij Isa.

Ook ditmaal is de schrijfstijl vlot en leest dit korte verhaal heerlijk weg. Er is nu wel wat minder aandacht geven aan de wandeltocht maar dat vond ik zelf wel prettig. Het draaide om de karakters.

ootcamp voor gebroken harten is een heerlijk kort verhaal. In een paar uurtjes ontsnap je even uit je eigen werkelijkheid en ga je mee op reis met Isa, Coco en Lars. Lars en Coco uit singlereis zijn nog net zo leuk en lief als in deel één. Isa is ook een geweldig personage. Het verhaal heeft een originele insteek doordat ook een psychologe aan de mix is toegevoegd. Het verhaal wordt van uit Isa en Coco vertelt, hierdoor krijgt Inge het voor elkaar om zelfs in dit korte tussendoortje twee verhaallijnen neer te zetten wat het verhaal wat meer diepte geeft en wat ik persoonlijk heel fijn vond om te lezen. Überhaupt vond ik ook dit maar het verhaal minder standaard feel good omdat de overhand niet wordt gegeven aan de romantische gevoelens maar meer relatie dynamiek, problemen en persoonlijke groei. Dit vind ik persoonlijk erg goed. Al met al een grote aanrader en ik kijk al uit naar deel drie. Die zich ook nog eens rond mijn favoriete feestdag afspeelt. Yes!

Meer recensies van Miranda6452