ontzettend goed debuut

Miranda6452 30 juli 2024
Shirley heeft de magische zomerverhalen schrijfwedstrijd gewonnen en Daten met een deadline is haar debuut. En wat voor een. Ik heb intens genoten van dit tussendoortje. Wat begint als een luchtig verhaal met Fien die alleen maar gaat voor one night stands en een beetje flirten, eindigt in een spectaculair dateverhaal met veel diepgang.

Fien heeft een zwaar relatie-verleden. Hierdoor heeft ze ervoor gekozen vrijgezel te blijven en alleen te genieten van losse flirts, zoenen en hooguit een one night stand waarbij ze vaak ook midden in de nacht nog weer naar haar eigen huis en bed gaat. Wanneer ze op een festival Jurre ontmoet vind ze hem dan ook meteen leuk. De vonken vliegen over en er wordt heftig gezoend. Als hij aangeeft meer van haar te willen dan een losse flodder vlucht ze weg. Om hem later bij haar beste vriendin, die net bevallen is, weer te ontmoeten. Hij is haar kraamverzorger.

Daten met een deadline is een heerlijk vlot geschreven luchtige feelgood. Fien, Jasmijn en Jurre zijn leuke personages waar mee ik direct een klik voelde. Fien is een leuke lieve vrouw die door haar verleden in relaties zeer onzeker is geworden. Naast de luchtigheid en humor weet deze feelgood ook wat zwaardere thema’s aan te snijden. Hierdoor wordt het een boeiend verhaal. Fien maakt psychologisch een enorme groei door maar dit wordt luchtig en fijn gebracht.

Het verhaal heeft een originele insteek en het plot bouwt zich mooi op. Bij het laatste hoofdstuk wordt je nog even in spanning gehouden, maar in de epiloog vind je toch het fijne eind wat bij een echte feelgood hoort.
Date met een deadline is een heerlijk luchtig verhaal, met humor en diepgang. De personages zijn leuk en zeer herkenbaar dus ik voelde meteen een klik. Het verhaal heeft een mooie opbouw en goede afsluiting. Een heel goed verhaal als debut en ik ben zeker benieuwd naar meer verhalen van Shirley.

Meer recensies van Miranda6452