heerlijke humoristisch feelgood tussendoortje

Miranda6452 09 juli 2024
Evelyn houdt een keurig notitieboekje bij waarin ze al haar regels rondom het daten van mannen opschrijft. Om nog wat specifieker te zijn; ze noteert alle leugens - groot en klein - die ze haar dates vertelt. Zo creëert ze van zichzelf het perfecte plaatje oftewel potje wat bij een dekseltje past. De schrik is dan ook groot wanneer ze haar boekje kwijtraakt vlak voor een date met Leo, haar nieuwe vlam. Haar buurman Blake vindt het boekje en zijn nieuwsgierigheid is zo geprikkeld, dat hij niet rust voor hij de inhoud van het boekje kent. Zijn volharding vindt Evelyn niet irritant, maar juist charmant en begint ze geen vlinders in haar buik te voelen? Maar ze is toch verliefd op Leo…?

De kunst van het verleiden is de nieuwste heerlijke, luchtige en humoristische feel good. Het verhaal is ik-vorm vanuit Evelyn geschreven. Evelyn is een zeer sympathiek hoofdpersoon; ze is een doorsnee vrouw zoals jij en ik, waar door je je direct in haar kunt verplaatsen. Door slechte ervaringen in de liefde, doet ze zich anders voor om in het perfecte plaatje van haar date te passen. Ik denk dat we ons allemaal wel eens bij vreemden anders of beter voordoen dan we zijn. Maar Evelyn brengt het tot totaal uitvergrootte proporties. Dit is ontzettend leuk neergezet.

Het verhaal zit boordevol grappige, humoristische en gênante momenten van Evelyn. Blake is de rust zelve en biedt een mooi tegenwicht aan het personage van Evelyn. Samen weten ze het verhaal goed te dragen. Het verhaal heeft verrassende wendingen en een mooie plot opbouw. Sabine schrijft met veel vaart en het korte verhaal van net geen 100 blz leest makkelijk en snel weg.

Na belofte maakt schuld en Lentevloek, is dit het derde verhaal van Sabine dat ik lees. Ik ben beslist niet teleurgesteld. Misschien vind ik De kunst van het verleiden wel de leukste tot nu toe. Sabine weet de feel good verhalen op originele wijze in te steken zodat doorsnee personages toch en geweldig verhaal weten te brengen. Erg sterk vind ik ook juist de karakters waarin je je makkelijk kunt verplaatsen. De verrassende twist en de gênante momenten, geven De kunst van het verleiden echt wat extra’s. Ik kijk uit naar de volgende!

Meer recensies van Miranda6452