Prachtige real-good

Miranda6452 25 mei 2024
Fabiënne de Winter lijkt het echt gemaakt te hebben in haar leven. Ze is hoofd design & styling bij Maxx. Ze geniet van haar baan als modeontwerpster; het is echt haar droom die werkelijkheid is geworden. Ze lijkt alles dan ook goed voor elkaar te hebben; een gave baan, luxe en ze heeft een relatie met de eigenaar Max van het modehuis waar ze voor werkt. Jammer genoeg moet deze relatie vanwege hun gezamenlijke werk geheim blijven. Fabiënnes verleden blijft haar echter achtervolgen. Tijdens een bezoek aan de beurs in Parijs, komt ze vast te zitten in de lift samen met Adam Smits. Totaal onverwachts weet hij haar gevoel te raken en voor ze het weet vertelt ze haar hele verleden, jeugd en de dingen waar ze mee worstelt. Adam is een lieve gevoelige man bij wie ze zich direct op haar gemak voelt. Alles lijkt vanzelf te gaan. Wie weet lukt het haar nu met haar verleden in het reine te komen?

Ik las eerder een deel uit de Beachclub Esperanza serie en heb hier van genoten. Ik was dus ook ontzettend benieuwd naar Chantals nieuwe boek. De knallende cover opgebouwd in geel en fuchsia sprong er voor mij ook direct uit. Ik heb het echt gemaakt is een stand alone, waar de Esperanza boeken een 3 delige serie was. Hier houdt het verschil niet mee op. De serie is voor mij echt een typische feelgood serie; heerlijk luchtig verhaal met leuke personages. Ik heb het echt gemaakt is voor mij meer dan dat; ik vind het meer real good vibes hebben. Het verhaal is nog steeds vlot en luchtig geschreven, maar brengt ook diepgang in de karakters en in het algemene verhaal met zich mee. En ik heb daar intens van genoten. Fabiënne is goed uitgewerkt en je kunt helemaal opgaan in haar gevoelens en emoties.

Ik heb het helemaal gemaakt heeft een mooie verhaallijn, het neemt je mee in de luxe modewereld met leuke bedrijfsuitjes, fijne collega’s een flinke dosis romantiek. Het is luchtig en tegelijkertijd heeft het veel diepgang. Het verleden van Fabiënne wordt door middel van flashbacks steeds beter en groter in beeld gebracht. Hierdoor leer je haar steeds beter kennen en kun je haar gevoelens, twijfels, verdriet, reacties en emoties beter plaatsen. Ik miste een stukje diepgang rondom haarzelf en haar moeder. Verder heeft het boek beslist een feelgood einde.

Ik heb het echt gemaakt is een heerlijke en ontroerende realgood roman die het verhaal van Fabiënne goed in beeld brengt met een combinatie van luchtigheid en diepgang. Ook de ontwikkeling die Fabiënne meemaakt is prachtig om te lezen. Voor mijn gevoel was het boek nog beter geworden wanneer Max en Adams karakters ook meer uitdiept zouden worden. Dit geld ook voor de slotscènes tussen Fabiënne en haar moeder. Ik heb het echt gemaakt gaat zwaardere thema´s niet uit de weg. Daarnaast is dit verhaal ook nog steeds in Chantals fijne toegankelijke schrijfstijl geschreven. Eenmaal begonnen in het boek leg je het met tegenzin weg, het liefste had ik alles in een keer uitgelezen. Dit boek kan ik iedereen aanraden.

Meer recensies van Miranda6452