fijn feelgood tussendoortje

Miranda6452 10 augustus 2024
Marije is getrouwd met huisarts Huub. Samen hebben ze twee kinderen Mats en Isa. Ze hebben een goed huwelijk, maar zit na zoveel jaren samen een beetje in een sleur. Dan leert ze Lola kennen en ze worden vriendinnen. Lola is de exacte tegenpool van Marije; jong, hip, modern, outgoing, extravert en ontzettend knap. Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, tot ze erachter komt dat Lola een affaire heeft met een getrouwde man. Kan ze haar nog wel vertrouwen? Kan ze überhaupt haar man nog wel vertrouwen?

Lola is het eerste verhaal wat ik van Stephanie lees. Ik was meteen verliefd op de mooie cover in aardetinten en zachtroze. Ik kon ook niet wachten om te beginnen aan dit verhaal. De subtitel is: bij ons in het dorp. Het dorpse gevoel, de roddels en ons kent ons, is dan heel goed neergezet. Het gezellige kneuterige kwam heel goed over. Zeker in combinatie met de hoofdpersonen en Marijes reacties en gedachten bij sommige zaken. In kleine dorpjes is het nu eenmaal heel belangrijk wat mensen van je vinden en hoe ze over je praten.

Het verhaal is beeldend geschreven, je ziet het kleine dorpje Klinkert zo voor je. Marije en haar gezin zijn leuk en sympathiek neergezet. Zelf vond ik het ook prettig dat deze feelgood gedeeltelijk over mensen ging, die richting middelbare leeftijd gaan. Dit komt toch altijd wat minder vaak voor. Lola is een stuk extravaganter neergezet en dit was een mooie tegenhanger bij Marije. Echt genoten van sommige van haar uitspraken en hier en daar wat nieuwe dingen geleerd ;) als MDM en THE GOAT. Thema's als vriendschap en trouw komen duidelijk naar voren in dit verhaal.

Lola gaat over doorsnee mensen, hierdoor is het verhaal heel toegankelijk. Je verplaatst je makkelijk in de personages. Het dorpse gevoel is goed weergegeven. Het verhaal leest lekker weg, maar mist een beetje een opbouw qua spanning. Het einde vond ik wat abrupt, maar was wel in lijn met de rest van dit verhaal. Dit had voor mij wat meer uitgewerkt mogen worden. Al met al een heerlijk tussendoortje waar ik van heb genoten. Zeker benieuwd naar meer verhalen van deze schrijfster.

Meer recensies van Miranda6452