heerlijk historisch tussendoortje

Miranda6452 23 juni 2024
In perfect & imperfect lezen we Madelines verhaal. Ze maakt haar debuut in London dit jaar en haar tante Ethel heeft haar onder haar hoede genomen. Haar tante is ontzettend streng en heeft zich vast voorgenomen Madeline te koppelen met de Duitse prins Van Württemberg. Haar tantes koppelplaten lijken te werken, maar Madeline ziet de prins helemaal niet zitten. Zeker niet nadat ze kennis heeft gemaakt met Maxwell, lord Livingstone. Haar tante is faliekant tegen: niet alleen is hij zo arm als een straatkant, maar hij heeft nog meer vreemde dingen. Kan Madeline hem uit haar hoofd zetten.

Dit is het tweede historische tussendoortje van Linda. Ik heb er reikhalzend naar uitgekeken. Rozen & azijn was geweldig en ook dit korte verhaal stelt beslist niet teleur. In Perfect & Imperfect wordt een aantal keer gerefereerd naar personages uit rozen & azijn maar je hoeft dat deel niet gelezen te hebben om te genieten van dit tussendoortje (wel een aanrader om te doen).

Het verhaal is lekker vlot geschreven en wist mij zo mee te nemen in de tijd die we inmiddels allemaal kennen van de Bridgertons, geweldig! Madeline is een leuk en lief personage. Wat minder regels in het begin als ik graag had gezien, maar tegen het einde komt dat helemaal goed. er is ook veel aandacht aan de overige karakters als Maxwell en tante Ethel en de prins besteed. Linda weet het verhaal met goed uitgewerkte karakters en fijne dialogen prachtig tot leven te brengen.

Wel vond ik het verhaal wat minder diepgang hebben, het bleef een beetje oppervlakkig. Ook het einde van de schat had meer aandacht mogen krijgen, wat mij betreft. Hoezeer het uiterlijk van dames belangrijk was in die tijd, is goed weer gegeven. Net als de boodschap dat het om het innerlijk, karakter en hart gaat.

Perfect & imperfect is een heerlijk historisch tussendoortje met feelgood vibes. De karakters zijn leuk en goed uitgewerkt voor een kort verhaal. Het verhaal is vlot geschreven en lees lekker weg. Wel was het voor mijn gevoel nog beter uit de verf gekomen als Sommige punten iets meer aandacht en uitwerking hadden gekregen. Genoten van het tweede historische tussendoortje van Linda en ik hoop op nog meer. Misschien zelf wel een volledige roman?

Meer recensies van Miranda6452