Geweldige feelgood met verrassende elementen

Miranda6452 22 augustus 2024
Fleur verdient haar geld met haar beroep als influencer. Ze is sinds een half jaar samen met. Wanneer ze samen met Minke, een van haar vriendinnen, op een groots feest is voor haar werk, besluit ze al op tijd dat ze voldoende heeft gefilmd. Ze wil op tijd naar huis om gezellig samen te kunnen zijn met haar vriend. Sinds een maand wonen ze samen. Als ze thuis komt treft ze hem in bed met haar beste vriendin. In een klap staat haar leven op z’n kop. Ze heeft haar eigen woning opgezegd en staat dus nu, zonder ook maar iets, op straat. Er zit maar een ding op. Terug naar haar oma in Zeerots, waar ze 20 jaar niet is geweest. Gelukkig ontmoet ze Kyan, de buurman van haar vriend. Hij woont blijkbaar in Zeerots en biedt aan haar mee te nemen. Hoe was ze er anders, zonder een cent op zak, ooit gekomen.

Ik keek al reikhalzend uit naar dit tussendoortje. Sabine heeft een hele fijne luchtige schrijfstijl en heeft altijd originele verhaallijnen. Ook Plus 1 zit vol humor, romantiek, spanning en een geweldig origineel plot wat gaandeweg het verhaal steeds beter wordt.

Fleur is sympathiek. Ze maakt in het verhaal een hele transformatie door. Van geven om uiterlijke schijn en de nepwereld leert ze waarde vinden in zichzelf en een meer simpeler leven en het maken van echte vrienden. Ook de andere hoofdpersonages Luna, Kyan en Fleurs oma zijn zo leuk, echt en normaal neergezet dat je direct in het verhaal zit en met hun leven mee kunt gaan. Het kleine dorpje Zeerots heeft verder ook leuke, bijzondere en bizarre inwoners. Elk heeft een eigen karakter wat het lezen alleen maar leuker maakt. In het begin moest ik af en toe even in m’n geheugen graven wie wie ook alweer was.

De verhaallijn is origineel. Het is een feelgood maar heeft ook spannende meer thrillerachtige elementen. Deze combi vond ik zeker de moeite waard. Sabine weet ze ook goed in elkaar samen te brengen. Het einde is ontzettend spannend en geeft een mooie twist aan deze feelgood. Gelukkig loopt alles wel goed af, want het blijft natuurlijk wel een feelgood :)

Plus 1 is een ontzettend goede feelgood met spannende elementen. De verhaallijn is origineel en gevuld met romantiek, humor en een klein snufje chaos. Een perfecte combinatie voor een aantal uren leesplezier. Wat ik zelf een plus vond, is dat het verhaal ongeveer 150 blz is. Hierdoor kon er wat meer aandacht geven worden aan het uitwerken van de karakters en de verhaallijn. Ik heb nu meerdere tussendoortjes van deze lengte gelezen en voor mij zijn deze perfect. Een leuk kort verhaal voor als ik weinig tijd heb, terwijl er wel alle elementen van een goed boek inzitten. Kijk uit naar het volgende boek van Sabine Zwaan.

Meer recensies van Miranda6452