Heerlijke vakantievibes met dit tussendoortje

Miranda6452 15 juli 2024
Coco gaat noodgedwongen op singlereis omdat haar beste vriendinnen haar na de breuk met haar vriend, continue blijven koppelen aan elke loslopende man. Ze dwingt haar vriendinnen tot een koppelverbod omdat ze nu op reis gaat. Ze laat ze in de waan dat ze echt op zoek gaat. Ze doet alles behalve dat, wel geniet ze intens van de reis naar Zuid-Afrika. Ze ontmoet de grappige onhandige Iris, met wie ze bevriend raakt. Sander doet een grappige versierpoging en ze laat haar oog op de meereisende kok Lars vallen. De enige man die haar weet te raken, maar helaas - of gelukkig - is hij getrouwd.

Je leest het verhaal vanuit Coco's perspectief. Ik vond haar ontzettend leuk neergezet. Je kunt je prima in haar verplaatsen. Ook de andere personages zijn met aandacht neergezet en samen vormen ze een mooi geheel. Het verhaal neemt je mee door diverse echt bestaande plaatsen in Zuid-Afrika. (De schrijfster is hier zelf geweest). Dit maakt het nog leuker. Gelukkig hebben omschrijvingen van de omgeving en activiteiten niet de hoofdrol. Het gaat echt om Coco en een aantal mensen die ze tijdens de reis heeft ontmoet.

Het verhaal heeft een mooie opbouw en er gebeurd genoeg onderweg om het interessant te houden. De schrijfster heeft een fijne schrijfstijl. Ook vond ik het prettig dat het "boy meets girl and they fall in love" gehalte, niet heel erg groot was. Het was gewoon een heel leuk en vlot verhaal om te lezen.

Singlereis is een heerlijk tussendoortje om virtueel even op vakantie te gaan in Zuid-Afrika. De schrijfstijl is fijn en leest vlot weg. Coco is een ontzettend leuke vrouw en ik kijk uit naar het vervolg; Bootcamp voor gebroken harten.

Meer recensies van Miranda6452