fijn tussendoortje

Miranda6452 29 juni 2024
Wij houden van Ibiza gaat over de drie vriendinnen Shakira, Destiny en Yasmin. Ze zijn alle drie voetbalvrouw. De eerste plicht van een voetbalvrouw is altijd aanwezig zijn bij elke wedstrijd. Maar Destiny gooit haar kont in de krib en boekt een vakantie naar Ibiza, tijdens de EK in Duitsland. Haar man is er behoorlijk boos over. Yasmins man doet niet zo moeilijk en gunt haar de vakantie met haar vriendin. Shakira komt onverwacht over voor een paar dagen, terwijl ze dit voor haar man geheimhoudt. Gaat dit allemaal wel goed?

Ik hou niet van voetbal en bij voetbalvrouwen heb ik wel idee. Dit beeld wordt gedeeltelijk ook zo neergezet in dit verhaal. Maar dat is niet alles. Wij houden van Ibiza wordt verteld vanuit de 3 verschillende vriendinnen en hierdoor krijg je een unieke kijk in het leven van elke voetbalvrouw. Want naast de stereotypische zaken, heeft elke vrouw een eigen karakter, wil en ideeën. Elke vrouw heeft een eigen verhaal en achtergrond. Ze hebben ook allemaal een eigen manier om met de luxe om te gaan die er met de enorme salarissen van hun vriend gepaard gaat. Hierdoor blijft het verhaal fris.

Liz heeft het verhaal vlot en luchtig gehouden terwijl er ook relatieproblemen en scheiding in voorkomen. Daarnaast kent het verhaal veel humor en grappige momenten. Ik mist wel een beetje een echt opbouwende verhaallijn. Het was beslist leuk om te lezen, het is vooral een kijkje in het leven van de voetbalvrouwen/vriendinnen. Het einde is leuk en laat je achter met een fijn en tevreden gevoel.

Wij houden van Ibiza is een grappige en luchtige feelgood, heerlijk leesvoer om een beetje in Oranje stemming te komen tijdens het EK (ook als je geen voetbalfan bent, is dit verhaal beslist een aanrader.) Liz heeft een fijne schrijfstijl en het verhaal leest dan ook heerlijk makkelijk weg. Genoten van dit fijne tussendoortje.

Meer recensies van Miranda6452