Zomerse feelgood

Miranda6452 29 augustus 2024
Anna heeft een relatie met Simon en werkt opeen kantoor waar ze de administratie doet. Ze vond haar baan oersaai en als ze compleet eerlijk is tegenover haarzelf, vind ze Simon ook oersaai. Hij is lief en betrouwbaar maar biedt haar niet de spanning en het avontuur waar senaat verlangt. Dan nodigt haar vriendin Marloes haar uit om een mini vakantie door te brengen in heer geest house opZakynthos. Anna is na een nare ervaring in het verleden nooit meer terug geweest naar Griekenland. Maar gedwongen door de saaiheid van haar bestaan, gaat ze terug naar Zakynthos.

Emma van Zweden heeft een fijne vlotte schrijfstijl. Je waant je door de vrolijke zomerse Viber meteen op Griekenland. Het is dan ook een perfect tussendoortje om tijdens de zomermaanden te lezen. Of je nu in Nederland blijft of op vakantie gaat naar een warm land.

Anna is een doorsnee karakter met een doorsnee baan in Nederland. Als ze in Griekenland is aangekomen, krijgt haar meer avontuurlijke kant steeds meer de overhand. Ze gaat zelfs helemaal los. Ondanks dat het verhaal een feelgood einde heeft, vind ik sommige dingen best heftig. De vriendschap tussen haar en Marloes is mooi neergezet.

Zon, zee, Zakynthos is een levendig geschreven feelgood tussendoortje. De schrijfster weet de Griekse sfeer ook goed neer te zetten. Anna is een doorsnee vrouw die op vakantie haar relatie en leven op een rijtje wil zetten. Het verhaal is wel wat voorspelbaar maar daardoor vond ik het niet minder leuk om te lezen. Het verhaal leest vlot weg en heeft een feelgood einde met een randje.

Meer recensies van Miranda6452